torsdag, maj 11, 2006

Why couldn't it have been "Follow the butterflies"?

Jag hatar spindlar! Seriöst avskyr dem, men har man en uteplats som måste rensas och fixas till så vänjer man sig snart vid alla småkryp som kryper omkring i gräset. Till och med spindlarna, de små då alltså. Idag har jag rensat i min ena häck (yeah yeah, no pun intended :D ) och tagit bort allt gräs och maskrosor som har snott näring från häcken så att den kan växa sig stor. Sedan hällde jag på ny jord och vattnade som en galning. Det var ungefär där vid "hällde på ny jord" som det hände. Jag flyttade på jordsäcken som har lagat på samma ställe i ungefär ett år, lite mindre men ni förstår vad jag menar. Först ser jag tre stycken gråsuggor som kryper in bland plattorna och min första reaktion är "EEEWWW!!" men de kan jag överleva med, de kryper undan och vill ha skugga så jag lär inte se dem igen.

DÅ får jag syn på dem. TVÅ STYCKEN ENORMA SPINDLAR! Likadana dessutom och jag fick bilder framför mig om hur de parar sig och får massor med småungar som kryllar över min uteplats. Jo jag vet att de säkert var två honor eftersom hanar har en tendens att vara mindre men försök vara logiskt när du är paralyserad av skräck. Min första tanke är "Jag kan inte gå in igen någonsin." eftersom de satt precis nedanför dörren, eller okey inte precis men att gå förbi dem så är bara en för hemsk tanke. Jag insåg självklart att det dög inte det här. De måste bort.

Jag började med att ta sopen och försöka skrämma bort dem men de bara kröp in under den lilla trälådan som fungerar som en trappa upp till dörren. Det är inte en som jag satt dit utan sådan som finns där och sitter fast. Därför kan jag inte bara flytta på den och mota bort dem. Jag ville dock inte ha tillbaka dem där de var vid väggen, hellre där jag inte ser dem är där jag ser dem så jag sprayade ogräsättika på stället där de var innan. När det var klart kände jag mig nöjd med mig själv. Jag började vattna min häck.

När jag hade gjort det tittade jag bort mot trälådan igen och insåg att om jag hällde vatten på lådan skulle de antagligen komma fram och då kunde jag ha ihjäl dem med ogräsättikan. Sagt och gjort så gjorde jag det. Jag lyckades få fram en av dem som jag sprayade på och som förhoppningsvis är död nu. *pustar ut* Blir det regn imorgon så vet jag att jag lyckades ha ihjäl den i alla fall. Jag tycker inte om att döda djur (ehm... inte människor heller men det är kanske underförstått) så det tär i mitt hjärta när jag tänker på det men hellre att de dör och jag slipper oroa mig eller att jag inte kan vistas på min uteplats. Jag är då ingen Buddhist tydligen.

Another day in the life of a spiderhater has passed... be back some other day with my spiderstorys :P

2 kommentarer:

Shetani sa...

"stories" Spider stories. *besserwissrar*

Itsy bitsy spider went up the water spout.

Angfiel sa...

storys, storys, storys! ;P