måndag, maj 08, 2006

Nisse från manpower

Vår föreläsare Nisse är ju bara för underbar. Idag refererade han till Percy Nilegård när vi gick genom klasstillhörigheterna inom Hunduismen. "haha jag kom och tänka på Percy Nilegård som räknar in folk i klass han också." en del skrattade lite lamt men jag tror bara att alla blev så paffa. "Ja om ni vet vem det är förstås... eh" säger han sen och då skrattar betydligt fler. Klart vi vet vem det är. Percy rockar ju! Management by fear!

Jag kan inte låte bli att tänka på reklamen för ett tag sen när jag hör namnet Nisse.
"Behöver du hjälp?"
"mmm"
"Ring Nisse från manpower"

Och ja han är verkligen Nisse från Manpower. Jag tror på det för han är den enda bra föreläsaren som vi har haft på ett helt år. Nej visst Ottfried var helt okey han också faktiskt men Nisse är ju fantastisk. Det ska han få höra på utvärderingen också. Appropå utvärdering så sågade jag min etikföreläsare idag på den jag skrev. Smart innan man har fått betyg? Jaja även om hon vet att det är jag får hon inte sätta lägre betyg på mig, då överklagar jag garanterat.

Sedan måste jag få säga att det är en helt underbart fantastisk dag idag! Solen skiner och fåglarna kvittrar. Eller ja fåglar vet jag inget om egentligen men solen skiner och det är så kul att vara ute. Jag skulle köpa solskydd och kylbalsam på apoteket så hade mitt betalkort gått ut. Doh! Fick lov att åka hem och hämta det jag hade fått på post för ett par dagar sen (men varit klantig nog att inte byta ut från plånboken)och sen snällt åka tillbaka och inhandla det jag skulle ha. Men nu kan jag i alla fall skydda mig ordentligt mot solen. Vi vill ha sol men vi måste skydda oss från den. Vi människor är lustiga.

Inga kommentarer: