onsdag, maj 10, 2006

Angfiels Bimboskola #1

Jag har insett att man inte kan ha en rosa bakgrund eller gilla rosa för den delen om man inte är en Bimbo, så därför tänkte jag inviga min Bimboskola. (Jag har kommit fram till detta efter att ett flertal människor i min närhet påpekat detta för mig.) Bimboskolan går ut på att jag ska försöka bli mer Bimbo och därför förtjäna att tycka om rosa. Jag kommer antagligen slänga in lite fjortis också eftersom de brukar höra till en underkategori inom bimbokulturen.

Jag går som ni vet på Universitet därför vet jag vikten av att göra empiriska studier, vilket jag självfallet också måste undersöka här. Därför är min först hemuppgift detta:

1. Se på BigBrother. I alla fall en liten stund varje dag och försöka se liveshowen den här veckan.
2. Läsa minst 5 lunarstormspresentationer från tjejer i den "rätta" åldern och klasstillhörigheten.
3. Föra kortare anteckningar kring bimbornas beteenden och även kring hur människor i dess absoluta närhet verkar vara och reagera. Är det verkligen så att de umgås med varandra enbart eller nässlar de in sig i ont anande vanliga människors liv?

Det är dags att kasta sig ut i den hårda verkligheten och undersöka dessa faktorer i min kamp att bli mer bimbo.

1 kommentar:

Shetani sa...

Jag kommer följa din utveckling med stort intresse.