fredag, maj 19, 2006

Wanted

Jag såg att söt Sweet hade begärt att jag bloggar vidare så detta ska jag göra. Jag insåg också till min häpnad att jag inte skrivit något sen i måndags o.O Hur ska jag kunna ta över världen på det här sättet? Nej det här går inte för sig. Nog för att jag är ganska lat av mig och det verkligen inte har hänt så mycket spännande i dagarna (vilket inte är sant nu när jag tänker på det) så är det kanske inte så konstigt att jag dragit ut på att skriva något. Men vem vet? Det kanske finns folk som tycker det är hur kul som helst att läsa om tråkiga människors liv, jag menar folk tittar ju faktiskt på BigBrother.

Så vad har hänt nudå? Här följer en "kort" resumé av det ni har missat under veckan.

Tisdag: Skippade grupparbetet och de skrev klart det utan mig. Dumt av mig absolut men jag hade en anledning så det så. Men skönt att det blev klart och inskickat. Sen hade jag seminarium på eftermiddagen i Etiken som jag beslutat mig för att ta uppsamling på i augusti istället. Det är för svårt att klara fyra tentor på en gång med en sådan kurs som etiken och sen hinna fylla år precis den veckan det borde vara tentaplugg. Men det är soft.
Jag fick även brev hem från Mittuniversitetet som påstod att jag inte skickat in att jag ville gå där i sommar och att de strukigt mig från kurserna. Jag kastade mig på telefonen och ringde upp dem. Jag måste ha låtit hyfsat upprörd för hon pratade till mig som med en person som skulle hoppa från en bro vilket ögonblick som helst. "Förlåt att du fick vänta, men är det okey att jag hör av mig senare när vi har sett in i frågan. Blir det bra?" Lite kul faktiskt såhär i efterhand. De ringde på eftermiddan när jag hade seminariet och pratade in på min telefönsvarare att de skulle fortsätta och se vad som hände och återkomma. Jahapp, så kanske man inte får pengar i sommar då var min tanke, och jag bor ensam i en trea av olika anledningar så jag har en hög hyra som ska betalas under sommaren. Blöh. Sen gjorde jag inte så mycket mer.

Onsdag: Sweet skulle komma på kvällen och jag behävde verkligen städa så jag slog två flugor på smällen och städade hela lägenheten. Det blev riktigt snyggt också efter dammsugning, torka damm och sladda golven. Jag är så dålig på att hålla rent sådär vardagligt vilket gör att det blir mycket tillslut. Egentligen är jag en rätt bra städfreak men jag är lat också, vilket vi redan konstaterat. Men jag ska jobba bort min lathet då jag som sagt inte kan vara en lat världshärskarinna.
jag hade föreläsning i fyra timmar på eftermiddagen där han gick genom samma sak som på de fyra timmarna vi hade i måndags. Kändes en smula onödigt att gå dit men samtidigt så "är repetition kunskapens moder" så jag får försöka tänka så istället.
Sweet dök upp och vi planerade SH-IRL (en träff med internetrollspelet jag är med i)Det gick bra och det mesta är ju färdigt inför att faktiskt bjuda in alla och ta betalt och sånt. It will be sooo much fun! Mycket jobb visserligen men KUL!

Torsdag: Fick brev hem på dagen där det stod att jag var omantagen på mina sommarkurser! WOHO! Mittuniversitetet rockar! De bara fixade det sådär bara. Nu ska det köpas kurslitteratur och kolla upp varför det inte finns nån info kring datakursen någonstans.
Ledig hela dagen och borde ju ha pluggat men gjorde det inte. På kvällen var det dags för skifte så vi möttes upp hos Kalle i ÖF som fyllde 24 år igår och grattade honom och förfestade. Sötnosarna mina! Sedan bar det iväg till nya ÖF och deras fest som de bjöd oss på. Trevligt värre! jag drack rätt mycket. Det var en kul tipsrunda som vi var med på, en sån där som man efter man har gått den ska vara med och tävla inom. Jag tävlade i massor med grenar men vann faktiskt starkaste! Tro det eller ej. Det var en kul lek (vi fick äta röd jalapenos) vilken kändes ganska kul då jag brukade dricka tabasko när jag var liten. Dock hjälpte det inte att nästa lek var att se vem som tog den längst och då skulle man stoppa ner en banan i halsen så långt det gick, jo vi var bara tjejer som var med, och jag hade ingen aning om det men banan gör stark mat mycket starkare! Min mun brände efter den leken och det hade den inte gjort direkt efter att jag ätit jalapenosen. Jag var sämst på lekarna och kom näst sist av alla men fick fint diplom ändå. Sen skiftade de av oss och det var lite sorgset faktiskt. Nu är jag inte ÖF längre utan X-ÖF. Men jag är ju fadder som jag kan luta mig tillbaka på :D Det var en kul fest men jag gick hem vid ett eller vad hon var för jag visste att det var plugg idag. Lite trist men så är det.

That was my week so far.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sladda golvet? jag tror att jag precis lärt mig ett nytt ord. Vilket alltid är trevligt. Tänk om man skulle göra sina kommentarer som bloggar vad jobbigt för dig att läsa igenom då? Och just den här bloggen var så lång så jag kommer inte ihåg allt som stod. Bananer kom jag ihåg och Sweet och Shirlet vilket kanske var det viktigaste och ja du måste ta och skriva minst varje dag om du ska ta över världen. Lycka till med det du ska få ett diplom av mig när du lyckas. Dessutom vill jag höra mer om bimboskolan eller om det var fjortisskolan det hette.