tisdag, maj 09, 2006

Gräsmattor och Fadderutbildning

Började dagen men att påta i trädgården. Jag skulle egentligen sitta och läsa bakgrunder och fylla i utseende med en grön överstykningspenna till rollspelet jag är med i men när jag låg där blev jag uttråkad och kände mig tillräckligt pigg för att fixa i trädgården. Sagt och gjort jag har ryckt upp en himla massa maskrosor från min gräsmatta. Sanningen är den att min gräsmatta är egentligen inte en gräsmatta utan mer ett ställe där det finns maskrosor och mossa lite om vartannat. Det är en man med hund som brukar gå förbi och som hejjar och vi pratade lite sa att det fanns färdig gräsmatta för 25 kronor kvadratmetern att köpa och med tanke på att min "gräsmatta" är så stor som ungefär 10 kvadratmeter så är det ju inte så farligt att lägga 250 spänn och slippa jobber med att riva mossa och fixa med fler maskrosor. Tror jag ska slå till på det faktiskt.

Vill du ha mer uppmärsamhet från grannar så skaffa kattunge! Jag har aldrig pratat med mina grannar på ett år och bara idag så pratade jag med 5 stycken på grund utav min Snape. En kvinna som kom fram och klappade och sa att hon kunde vara kattvakt, sen kom hennes mamma, sen kom mannen med hunden som visade sig vara bror till min granne precis bredvid och så pratade ju jag med honom och hans fru också. Sen att all uppmärksamhet inte är positiv är en annan sak. Mannen som bor bredvids fu (jag måste komma på kodord för alla folk jag inte kan namnet på så det blir lättare) kommenterade att jag borde ha henne i koppel när hon blir äldre också, bara för att jag sa att hon var för liten för att vara utan koppel än så länge. Hon menade på att det var jobbigt med mycket katter för alla kattallergiker såsom hennes syster är då. Samtidigt så satt hon och rökte en cigarett så att röken flög in på min tomt. Kan då påpeka att jag är cigarettröksallergiker. Jepp snacka om att slänga sten i glashus där. Jag sa ingen men klagar hon på min katt som kanske kommer in på hennes uteplats så ska jag bita till med hennes rökande som kommer in på min. Mwohahahah!

Gick fadderutbildning idag också. Jag var ÖF = Över Fadder förra året och ska vara "vanlig" Fadder iår. Även om jag ska vara kontaktfadder men ändå va. Det ska bli så kul! Vi nollar våra nya studenter och nej det är ingen förnedring, man dricker om man vill annars låter man bli och det är snälla lekar som är helt frivilliga! Jag skulle då inte vara med om det var förnedrande och sånt. Det är till för att alla sötnosar som kommer nya ska känna sig välkomna och komma in i gemenskapen som onekligen finns här på Lärarprogrammet. Sen kan vi i Linköping också skryta med att vi har den bästa nollningen i hela Sverige. Tjoho! Sen att det finns negativa saker också såklart men det gör det la alltid? Alltid hittar folk nått att klaga på.



FOUL är alltså Lärarprogrammets Fadderi och är de som ordnar så att hela Nolle-P ska ske för de nya studenterna. Jag kan också säga att nej jag är inte med där men här är deras logga för iår. De är coola och tuffa och bra helt enkelt. Timon är deras maskot. Det är lite kul för lärarprogrammet har Lejonkungen som genomgående tema. Timon är Fadderiets maskot, Pumba är festeriets (de som ordnar en hel hög med roliga fester under året), Rafiki är ÖverFaddrarnas, Simba är Sektionens (de som jag lite skämtsamt prukar kalla för regeringen på Lärarprogrammet) och Kulturutskottet har den lilla fågeln som jag inte kommer ihåg vad han heter nu bara för det. När vi var ÖF så hade vi cowboytema så vi klädde upp Rafiki i Lucky Lukes klädsel. Dvs vi satte på Rafikis huvud på Lukes kropp. Heltuff!

Har varit en bra dag som visserligen inte är slut än. Oh kan berätta att jag ringde min kompis idag och talade in på hennes telefonsvarare att "Hej Sanna, jag ville bara säga att jag tycker om dig och att du betyder väldigt mycket för mig. Det var allt, ha det bra! Hej då!" Det var hur kul som helst. Jag gör för lite sånt faktiskt. Men nu kände jag mig gullig och duktig samtidigt.

Vill bara lägga till att Kan man verkligen vara såhär dum?

2 kommentarer:

M sa...

Oh-em-gee. Vissa människor är ju för pinsamma. Man bara vill sjunka ned genom ett hål i marken ÅT den där personen. Blondes. Bah!

Anonym sa...

vi har coolaste loggan ever. all heder åt erik!