söndag, maj 07, 2006

Cat-Snape will get you!



Detta är alltså den katten som kommer ligga och kurra i mitt knä när jag gör upp världsdominansplaner. Nog för att hon lär bita mig i handen oftare än hon kurrar men jag är inte nogräknad. Huvudsaken är att alla som är nått inom villain-branschen har en katt så då måste jag också ha den. Hon heter Snape för att jag är en HP-nörd totalt och fullt ut och kan jag inte ha äkta Snape i sängen varje natt så får jag nöja mig med en kattversion av honom. (nog för att Katt-Snape är en hona men jaja...)

Hon flyttade hem till mig för exakt en vecka sedan och har gjort sig rejält hemmastadd. Hon har hitill gjort allt hon inte får göra sådär en tusen gånger och fortsätter göra dem fast jag är i samma rum och tittar på henne. Bah hon lär sig då inte att veta hut alls. Hon har dessutom bara två lägen: 1) Sova altarnativt bli gosad medan hon sover 2) Hyperaktiv. Antingen eller. Det tror man inte på den söta uppsynen men hon är ett äkta rovdjur dessutom, jag har rivmärken lite överallt och hon älskar att busa med fötter, fingrar, händer och alla kroppsdelar hon kan komma åt ungefär. Just nu ligger hon dock ihopkurad i en liten rosa IKEA förvaringsbox och ser söt ut. Så hon är inne i sin fas 1 just nu och jag försöker att inte störa för hon lär vakna snart och gå in i fas 2.

Hon älskar att vara ute, men tyvärr är hon lite för inne i sig själv och för liten för att få vara ute utan sele och koppel. Hon kan få för sig att jaga efter ett löv och sen se sig om och skrika för att hon inte får syn på mig. Hon träffade en liten hund häromdagen och blev mest nyfiken så hon är inte rädd av sig. Inte för att jag väntat mig det heller men hon är så orädd så det är inte klokt. Eller det kanske bara är naivitet med tanke på att hon bara är 10 veckor gammal. Hennes bror Kenshin fick följa med en bit när hon skulle komma hit och bo med mig men sedan åkte han vidare till Norrköping och Snape stannade här i Linköping. ( Endlessnessego är SweetSinner btw så ni vet var ni ska ta vägen för alla klagomål.)

Inga kommentarer: