måndag, maj 08, 2006

Förmiddags svammel

Det visar på nivån gruppen har lagt sig på när jag är en av de mer ambitiösa när jag inte ens har läst hela texterna som vi skulle läsa. Jag är också sen vilket kanske inte är så ambitiöst men jag är seg på morgonen. Hur förväntar sig folk att jag ska vara pigg efter att bara få sova i sex timmar? Urgh. Sen att det är helt mitt fel eftersom jag satt uppe på natten och rollspelade är en helt annat femma. Det kan inte jag beskyllas för. Jag skyller helt och fullt på andra som är så roliga att rollspela med att jag inte kan slita mig trots att jag vet att jag ska upp till grupparbete dagen efter.

Vi har i alla fall bestämt att vi ska skriva om hur man som lärare ska bemöta elever som har kontakter med frireligiösa rörelser. Hur man ska lägga upp undervisningen om detta och även diskutera med våra mentorer och jämföra med erfarenheter som vi själva har skaffat oss.

Oj jag kanske går händelserna lite i förväg. Jag pluggar då alltså Lärarutbildningen på Linköpings Universitet och läser det här året Religion. Så jag är alldeles precis snart klar med det, nåja har några uppsamlingstentor att riva av men annars så är det klappat och klart. Ska läsa Historia hela nästa år. Tänkt mig att jag ska bli Gymnasielärare i de två ämnena men förhoppningsvis läsa till Filosofi och Psykologi senare för det tycker jag också är tokintressant.

Inga kommentarer: