fredag, juli 20, 2007

Angfiels galna teorier inför HP7 Part 5

Del 5 och sista delen för boken släpps ju om 21 minuter enligt min tidsräknare men det stämmer ju inte eftersom den inte släpps förrän 01.01 här i Sverige då vi är en timme efter England och tidsräknaren inte räknar med sånt :p

De osm läser det här har säkert till och med redan läst boken och vet vad som är sant eller inte men det har ju inte hindrat mig hitills *flinar* mina galna teorier är ju just det: mina och galna :p

Kan dock hålla med om att Draco är Snapes son teorin är min galnaste och minst troligaste idé hitills men jag vill inte utelämna den för ja tänk om den är sann :p And on to the teorier som börjar sina om jag ska vara ärlig. Eller sina gör de egentligen inte för det är massor med teorier som jag har men det gäller ju att komma på dem när man sitter här och fluffar också för nej jag har dem inte nerskrivna i ett block som jag bär med mig konstant för att skriva upp galna teorier när jag sitter på bussen eller på en föreläsning. Riktigt så besatt är jag inte... tyvärr :p

* Att Snape är halvblodsprinsen kommer att spela roll. Ja det var ju inte alls vagt det inte Angfiel... D'oh! Problemet är ju att jag inte är sådär säker på vad det är utan det är mer en känsla av att det blev så snopet i slutet av Halvblodsprinsen. Snape som av ingen anledning kastar ur sig "Jag, halvblodsprinsen...bla bla" till Harry. Om nu Snape är ond varför kasta ur sig en sådan sak till Harry? Varför vill han att Harry ska veta om det? Vad jag vet jobbar Snape under devisen att 'ge inte fienden information som du lika gärna kan hålla för dig själv'... det leder mig att tro att (med reservation för att den här teorin bara funkar om Snape är god) han säger det till Harry eftersom det spelar roll. Det kanske är något i boken som han vill att Harry ska läsa eller så är det något med det som han vill att Harry ska ta reda på. Scenen mellan Harry och Snape i slutet av HP6 påminner mig lite om scenen i Umbridge kontor där Harry babblar ur sig om "His got Padfoot in the place were it is hidden" vs "I, the halvbloodprince.." Jag vet inte men det är en gnagande känsla om att Snape hade en poäng med varför han gjorde det.
* Strafftjänsten med Snape har en mening. Jag är ledsen att jag inte kan ge er mer substans än såhär... det jag syftar på är givetvis strafftjänsten som han ger Harry där han sitter med sin pappas och Sirius' strafftjänstrapporter. Tidigare har Harry redan haft strafftjänst med Snape där han måste hålla på med fladdermaskar (eller vad det nu är) utan handskar och det får vi inte ens se men när han sitter med något monotont som det det får vi se... flera gånger! Varför det? Vad jag lärt mig om Rowling är i alla fall att hon inte skriver något onödigt, så varför var det viktigt för Snape att Harry fick göra. Jag menar är han verkligen så småsint att han bara vill plåga Harry lite med några smärtsamma minnen? Jag tror inte det... det kan ju vara så men jag vet inte, det verkar så simpelt.
* *varning för spolier* Hihi... i en bild som finns ute så rider Harry, Ron och Hermione på en drake hör och häpna. Genom att vi VET att drakar inte är tama och att det inte finns en chans att de är snälla får det mig att tro att det inte är en drake. Jag tror det är en animagus men jag tror inte det är Dumbledore faktiskt. Jag tror att det är någon annan... vem? Hmm jag hoppas ju på Snape men jag tvivlar även om vi inte fått reda på det.. förvisso har Rwoling konstant vägrat sagt vad Dumbly har för animagusform som att det varit viktigt så ja... förvisso... hmm... vore coolt om Dumbledore kunde komma tillbaka som en drake bara för en stund och hjälpa Harry den lilla biten extra iofs så jag hoppas nästan med på Dumbly än jag hoppas att det är en stendrake som de förhäxat till att bli en äkta :p

And that's all for me folks. Jag skulle önska att jag kunde säga "för den här gången" eller "ser fram emot att göra det här till nästa bok" men nu är det slut folket. The End forever. Men bara för att böckerna slutar och bara för att storyn lägger sig till vila betyder nog inte det att mina frågor kommer ta slut. Det är en skada man får när man håller på med en rollspelssida som kretsar kring världen HP inte karaktärerna. Jag kommer fortfarande sitta och undra "men om det finns en nattbuss, finns det då en dagbuss som folk kan åka med?" och liknande saker som andra tycker är totallt orelevant :p
En stor kram och hoppas ni får roliga dagar av läsning!

1 kommentar:

Traxy sa...

Fast Nattbussen heter ju "Knight Bus" (Riddarbussen) och inte "Night Bus" på engelska. :P

Har läst de första 15 kapitlena nu och hittills börjar jag så smått undra om det inte ligger något i din Kvicken-teori (fort, göm Jaylin! *tihi*)... Inget bekräftat eller dementerat, dock men nästa kapitel heter "Godric's Hollow", så vi får väl se. *skuttar*