onsdag, juli 18, 2007

Angfiels galna teorier inför HP7 Part 3

Jahopp då ska vi se vad vi kan komma på idag då...

* Draco får upprättelse. Jag tror inte att han kommer att dö utan jag tror att han istället kommer att hjälpa till att besegra ondskan. NEJ! Inte på äckligt "jag ångrar mig så mycket och jag älskar er och nu tänker jag gifta mig med en mugglare"-fanfiction-sätt utan på ett mer äkta "fine jag avskyr Potter men jag vill inte att min mamma ska dö så jag får la hjälpa till då" För nej jag tror inte att Draco kommer att tycka om mugglare ens efter Voldemorts fall hur mycket fanfiction-författare än skulle vilja det.
* Harry kommer att leva och Voldemort kommer att dö. 1) Rowling slår mig inte som en person som skulle ändra hela slutet bara för att som en del påstår slippa skriva en fortsättning. 2) Jag tror inte att när Rowling kom på historien när hon åkte sin tågresa så skulle hon ha ihjäl Harry. 3) det är en äventyrs-saga people! Hjälten dödar skurken och lever lycklig i alla sina dagar. That's it.
* Ginny kommer att dö. Okey... jag erkänner det är mest för att öppna vägen för Luna som jag säger det... hum *visslar oskyldigt*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med så många teorier så måste någon vara rätt :p

Anonym sa...

Men! Varför är du så besatt av Luna och Harry? Jag gillar henne också, men hon är kanske den mest asexuella karaktären jag har sett i skönlitteraturens värld någonsin. Jag tror inte hon KAN bli kär, för hon är så fucked-up av allt dåligt hon har sett (död mamma etc) att hon antagligen alltid kommer att vara så här aloof och konstig. Med det inte sagt att hon är en dålig kompis, för hon är en asbra polare, tror jag :) Är det inte bättre att hon fortsätter vara det då? :)

Angfiel sa...

Jag vet inte... men det är mer för att jag se Harry som ganska asexuell också och då blir det ett bra par kanske :p Det är väll mer det att jag tycker de skulle bli ett bra par men jag inser också att det antagligen inte kommer bli så.

tim: haha man kan ju alltid hoppas :p