tisdag, juli 17, 2007

Angfiels galna teorier inför HP7 Part 2

Fler teorier från Angfiel coming right up :p

* Snape kommer att dö. Hur mycket det än smärtar mig att säga det så kommer han att dö. Tänk efter. Säg att jag har fel med min tidigare teori att Snape inte alls är ond så måste han dö eftersom han är inte bara en ond typ i en bok om rättvisa, kärlek och godhet han har också tagit ihjäl ljusets väktare Albus (som betyder vit på latin för de som missat det) För det måste man bara dö. Är han istället god så finns det nästan inget hopp för honom heller eftersom han på något vis kommer behöva visa sig god och det gör han genom att dö hjältedöden. Alla antihjältar med någon skam i kroppen måste dö hjältedöden. Han måste på något vis rädda någon (antagligen Harry eller någon av hans trognaste vapendragare) och genom denna osjälviska handling kommer han att offra sig själv för att få död på Voldemort. Personligen hoppas jag att han lever vidare såklart men... jag tvivlar och tror att det är mycket troligare att han dör än något annat alternativ.
* Snape ångrar sig pga av Lily. Jag jag vet det är mest Snape teorier men har man en favoritkaraktär som kommer spela en stor roll i sjunde boken (enligt Rowling själv) så kan man ju inte hjälpa det. I alla fall inte jag. Detta har att göra med att jag tror att Lily och Snape absolut har ett förflutet som man inte har sett något av än. När Dumbledore i sjätte boken säger att han vet att Snape ångrar sig för att han fick veta vilka det var som Voldemort gett sig på så tror jag inte det är James som Dumbledore menar. Harry missuppfattar det precis som de flesta andra genom att direkt påpeka att Snape ju hatar James och indeed, det är klart att han gör MEN han hatar inte Lily. Han ångrar sig för att Lily dog. Nu vet jag inte riktigt om jag tror på det att Snape skulle älska Lily och därför ångra sig så mycket eller vad historien handlar om man det är nog ganska säkert att anta att han hade några känslor för henne som går djupare än "smutsskalle" :p Sen är jag lite lur på att det Petunia vet om, eller rättare sagt det som är speciellt med henne, har ihop med Snape att göra.
* Petunia vet om att Dumbledore funderar på att offra sig själv i döden. Petunia vet mycket mer om Dumbledores skydd på deras hus än vad Harry eller vi vet tillsammans. Det är jag övertygad om, jag tror också att han har sagt till henne hur det funkar och instruktioner där det står vad de ska göra om han dör (när en trollkarl dör upplöses hans/hennes magi i mångt och mycket har vi ju fått veta) och Dumbledore visste ju inte att han skulle överleva längre än ett par år till så jag är övertygad om att han berättade för Petunia vad de måste göra om han skulle dö. Ja hur vet dom om han dör då? Självfallet så har han något som talar om det för dem eller så kanske det direkt skickas ett illvrål till deras port eller liknande. Tror dock att ett illvrål drar till sig lite för mycket uppmärksamhet. När Dumbledore då i början i sjätte boken pratar med Dursleys.. ja jag tror att Petunia fattar mer än vad vi gör där.
* Krake har Slytherins medaljong. Kolla noga i filmen så ser ni att Krake håller på med något som dinglar från ett halsband. Det tillsammans med att RAB antagligen är Sirius bror Regulus Black och att det fanns en medaljong som ingen kunde öppna i Grimmaldiplan.. ja the evidence speaks for itself. Om medaljongen var helt oviktig skulle de inte behöva ha med det i filmen men det har de.

1 kommentar:

Traxy sa...

Hm. Jag tror jag håller med om allt, faktiskt. :)