torsdag, juli 19, 2007

Angfiels galna teorier inför HP7 Part 4

Vad kan man komma på nudå? Känns som att jag mjölkar det här ganska mycket just nu :p

* Snape har en son. Ha! Det väntade ni er inte va :p Nej jag tror inte att det är Harry! Det som fick mig att tänka i de här banorna är att Rowling på sin sida svarade på frågan om Luna var Snapes dotter med kommentaren "Snape does not have a daughter" Min första reaktion var: men har han en son? Hon skulle kunna säga "Snape har inga barn" men det gör hon inte hon bara dementerar att han har en dotter så... fältet är öppet. Jag är lite inne på att Draco är hans son... oh oh! Nu kom jag på en bättre teori... eh... eller en galnare och eftersom titeln är "Angfiels galna teorier" så kör jag hårt på den:
* Snape tvingas döda Dumbledore inte för att Dumbledore ville det utan för att Draco är hans son och om han inte dödar Dumbledore så kommer Voldy ge sig på Draco. Hm det här lät bättre i min hjärna än när jag skrev ut det... kanske kan uttryckas som så också att han känner sig tvungen att skydda honom eftersom det är hans son och sen så tvingar Dumbly honom att offra honom eller nått sånt. Lite kompicerat och jag är medveten om att jag säger emot mig själv men ändå :p Det kan vara sant...joho kan det visst! *tittar undvikande bort*
* Krum kommer vara med i HP7. Vi har fått se Fleur uppenbarligen men långt in i min hjärna sitter mitt HP-fan och viftar med stora Durmstrang-flaggor och skriker "var är krum?!" Dumbledore säger att vänskaperna som de etablerar i fjärde boken kommer att spela roll sen och Fleur har ju... eh ja spelat roll är ju lite överdrivet men jag är ganska säker på att vi kommer få se mer av Krum och kanske att de till och med kommer till Durmstrang. Vi vet ju att Karkaroff var dödsätare och rektor så jag tror att det kan finnas en stor chans att Voldemort har sett till att Karkaroff fått med sig en Horrokrux till sin skola. Han var säkert inte medveten om att det var en horrokrux såklart (som Lucius och dagboken) och visst skulle det vara en aning snopet om Krum befinner sig på bröllopet, Fleur kan ju tänkas bjuda in honom dit, och säger: "Jamen den där bägaren känner jag ingen, den finns i pokalrummet på Durmstrang. Jag har fått polera den apmånga gånger på strafftjänst" :P

2 kommentarer:

Traxy sa...

Helt riktigt, varför säga "Snape har ingen dotter" när man lika gärna kunnat säga "Snape har inga barn"? Däremot vet jag inte om det är just Draco... Med tanke på genetik, så är ju mörkt hår en dominant gen, medan blont hår är recessiv. Är Dracos mamma blondin? *minns inte* Och varför skulle Lucius vara så mån om pojkvaskern om Draco inte var hans? Åh, så spännande det ska bli att se om du har rätt i någon av dina spännande teorier! :D

Traxy sa...

Narcissa är visst blond hon också. Kom att tänka på en sak... Tänk om Krum är Snapes son? Han har liksom samma näsa... Bara en tanke.