måndag, juli 16, 2007

Angfiels galna teorier inför HP7 Part 1

Dan före dan, före dan, före dan, före dan, före Harry Potter and The Deathly Hallows!

Nu är det dags att börja gnugga energiknölarna, ge hän för alla galna teorier och bara skita i om man har rätt eller inte. Under veckan kommer jag komma med tokigare och tokigare saker som jag tror kommer att hända i HP7 och jag är ganska övertygad om att jag inte kommer ha något rätt. Varför postar jag då det? Jo för att om jag har rätt vill jag ha cred för mina idéer och att jag kom på dem :p

Så då sätter vi igång med ett par för att starta detta med ett stort BANG! (kom ihåg att detta är utan inbördes ordning så det är inte säkert att jag tror på min teori mest bara för att den hamnar högt uppe på listan)

* Snape är inte ond! Okey jag kan väll erkänna att jag inte tror att han är det... och kommer vidhålla det tills jag får motsatsen bevisad för mig. Det är bäst att hon får Snape att säga orden "jag dödade Dumbledore för att jag är ond Potter och nu ska jag döda dig! mwohahah!" annars kommer jag inte tro på det. (glöm dock inte bort att jag vidhåller att även om han är ond är han tokhet och jag kommer inte sluta avguda karln för det)
* Luna och Harry kommer att bli ihop. Jag vet jag vet... Ginny då? Men hon blev så fel för Harry i sexan... eller låt mig börja från början. I första boken sa jag att Harry och Ginny samt Hermione och Ron skulle bli ihop. I trean insåg jag till min fasa att han höll på att trassla in sig för Cho och insåg snabbt att de skulle bli ihop först och pang i fyran blev det smärtsamt uppenbart. Urk säger jag bara. Jag satt och muttrade för det var ju Ginny han skulle bli ihop med! Sen läste jag femman och då blev jag dragen åt massor med olika håll. Jag kände direkt "Åh Luna och Harry!" och i slutet av femman trodde jag att det var givet... sedan i sexan kändes Ginny bara helt fel för Harry, hon blev en slampigare Mrs Weasley och är det nått som är fel för Harry så är det det, men samtidigt fanns ju Luna knappt med i bilden så han föll för Ginny och de blev ihop och jada jada jada. Jag sat och störde mig nu på att det var Ginny han tafsade på och inte Luna men sen slog det mig att det är ju samma historia som med Cho och Ginny som innan men nu är det Ginny och Luna det handlar om. Harry måste bara få lite tid att inse det på. Efter att man sett HP5 på bio dessutom tycker jag att det blir lite uppenbart att det måste bli Harry och Luna men det kanske bara är jag det :p
* En av Voldemorts horrokruxar är en gyllene kvick. Det var ikväll när jag satt och läste i Quidditch genom tiderna som jag fick denna galna idé. Lyssna noga nu:
"Trollkarlen Bowman Wright från Godric’s Hollow är den som sägs ha uppfunnit kvicken. Medan quidditchlag över hela landet försökte hitta andra fåglar som kunde ersätta kvickevicken, satte den skicklige metallförtrollaren Wright igång att skapa en boll som betedde sig och flög som en kvickevick. Det finns tydliga bevis på att hans framgång på de många pergamentrullar som han efterlämnade (nu i en privatsamlares ägo), fulla med beställningar från hela landet."
Det är vad som står om kvicken i boken och det slog mig att Harry sa i sjätte boken att han skulle åka dit och kolla läget ungefär och Dumbledore säger även att en av horrokruxerna kan tillhöra Godric Gryffindor... men det är ju uppenbarligen inte svärdet det kan det ju inte vara (jo det kan det men eftersom inte Dumbly tror det så tror inte vi heller det) och då kan det ju istället vara något som var uppfunnet i Godrics Hollow, något som är jättesvårt att hitta och kanske inte är så stort... den gyllene kvicken! Om det är Voldemort som är denna "privatsamlare" (vi vet ju redan att han jobbade hos Borgins och Burkes ett ganska bra tag där han lätt kan ha fått händerna på ritningarna) så kan han ha konstruerat en kvick utöver vad som finns ute på marknaden. En superkvick som är snabbare än någon kvick hittills och som kanske dessutom innehåller en bit av hans själ. Det skulle även förklara varför Rowling var tvungen att göra Harry så extremt duktig på att vara sökare... erkänna att det är en ganska kul tanke :p

Fler teorier får ni vänta på tills imorgon...

2 kommentarer:

Traxy sa...

Wow. Kvicken-idén var fanimej lysande! Tänk om det är så?! :O

Anonym sa...

hihi , gillar dina idéer , som sagt litre galna xD heh , har ju läst ut boken , vilket säkert du åxxå gjort nu (!) och det är kul att läsa dina idéer xD