lördag, juni 09, 2007

Vad ogillar du...?

Jag tror vi alla har något i matväg som vi inbillar oss att vi gillar men när vi smakar på det är det hemskt. Jag har en del sådana saker som jag ibland måste smaka på och som när jag gör det inser varför jag undvikit det så pass länge. Varför glömmer man alltid bort att det som är äckligt faktiskt är äckligt? En av mina sådana smaker är Öl. Jag tycker det smakar beskt och jag ryser när jag dricker den men varje sommar, när jag ser min pappa eller bror hälla upp en kall öl i ett glas så att glaset immas av kylan blir jag så sugen på öl. Jag dricker en klunk och inser att det är äckligt. En till är kaffe, ibland blir jag sugen på kaffe men det smakar bara beskt det också. Fast att lukta på nyöppnat kaffepulver, det är mums. Idag så var det kokosmjölk. Det är ju bara för sliskigt och äckligt egentligen men jag såg på ett program när de drack direkt ur en kockosnöt och det ser så gott ut och jag köpte hem och smakade lite och blir äcklig direkt.

Vad har du får något som du avskyr men måste smaka då och då ändå?

Inga kommentarer: