söndag, juni 03, 2007

Jäkla Telefonförsäljare

"Hej jag ringer ifrån Tele 2 är detta Majri?"
"Nej, då har du ringt fel"
"Eh.. Marjit, Marji... M a r i t?"
"Jaha, Marit."
"Ja som jag sa Majrit, jag ringer som sagt från tele 2 och jag tänkte prata om ditt bredband."
"Jaha?"
"Vad har du för bredband?"
"Adsl"
"Och vilket företag har du?"
"Glocalnet just nu"
"Och hur snabbt har du?"
"100 Mbit i sekunden"
"Ehh *tysnad i en sekund* Det kan du inte ha genom glocalnet."
"Jo, jag hade ett annat bolag först där jag hade 100 och glocalnet har köpt upp dem men jag har kvar samma.."
"Nej du kan inte ha 100 de har inte det."
"Men jag har det."
"Har du fiber?"
"Inte vet jag, enligt min dator har jag en uppkoppling på 100 Mbit i sekunden."
"Jaha men enligt... *det blir tyst och det hörs mummel i telefonen och telefonförsäljaren pratar helt plötsligt med en annan kille bredvid* Nej det kan hon inte ha... nej hon kan inte... Ursäkta mina kollegor håller på här i bakgrunden och stör mig. Men du kan inte ha 100 från glocalnet.."
"Jag hade en uppkoppling från ett annat företag som blev uppköpt av spray och de köptes nyss upp av glocalnet och jag har samma som jag alltid haft."
"Hur snabbt går det?"
"Att få upp ett fönster?"
"Ja."
"Tja en sekund kanske, kanske två ibland om det segar."
"jaha.. *lite mer osäker* Men då har du fiber inte adsl så att du vet."
"Jaha, men enligt spray hade jag adsl iaf.. *surar till rejält*"
"Då betalar du 245 kronor i månaden."
"Nej jag betalar 298 kronor i månaden för 100 Mbit i sekunden"
"Men du har telefon vilka har du det genom"

När han misslyckades totalt med att försöka sälja bredband försökte han med telefon men låt oss säga att jag redan var redigt sur på killen och skulle inte ha tagit erbjudandet om det så kostade 0 kronor i tre år framåt.
Regler för att vara telefonförsäljare:
1) Kunden har alltid rätt!
2) Om kunden någon gång skulle ha fel så säg aldrig det till denna.
3) Käfta aldrig emot.
4) Ge upp om du inser att det är omöjligt att sälja till en person.

Bah!

1 kommentar:

Traxy sa...

Telefonförsäljare suger stenhårt. Det måste fan vara värre att jobba med det än att jobba där jag jobbade. Och jag jobbade inte direkt i paradiset.