tisdag, juli 11, 2006

Stress you know

Mamma har 50 årskalas på lördag
Jag har inlämningsuppgifter konstant med plugget
SHIRL är den 3 augusti.

Det är de sakerna som jag stressar upp mig mest på och inte nog med det kan inte folk låta bli att gnälla konstant över saker de inte ska lägga sig i för huvud taget. Faktiskt.

Jag finner det rätt naturligt att det ska finnas ett schema på ett arrangerat event, att det finns saker man gör tillsammans och liknande. Är jag konstig då? När folk åker på konferenser, läger och allt annat än irl som det verkar så finns det ett schema med rätt mycket "dötid" så man kan göra vad man vill men det kommer finnas uppsamlingstider och liknande. Så är det. Och arrangerar man ett IRL tycker jag att det är rätt självklart att man också har det. Nåja jag är bara irriterad mest för att det är asmycket jobb med allt runtomking och då känns det inte kul att mest få gnäll över det man faktiskt åstakommit. Är väll bättre med ett IRL med schema än inget alls? Önskar bara att de lite mer insatta kunde säga "Vad bra ni har ordnat det, det kommer bli åsneroligt!" .......
Det är rätt mycket jobb med att vara arrangör, vi har stressat med lokal och vi har en på G som vi inte ens vet vad den kostar. Dumma lokalmänniskor som har semester på sommaren :/ Vi har iaf en lokal men det är en aning B-ig även om den är billig. Så vi får se, jag hoppas att den andra inte blir för dyr för då blir det den lokalen vi redan har.

Det jobbiga är att ta en paus, för det har jag gjort nu. Kommer inte infinna mig på forumet på SH förrän 17/7 vilket råkade vara det datum då Sweet kanske vet vilken lokal vi har råd med och då får jag förhoppningsvis lite uppbackning. Men det är jättejobbigt att sitta vid datorn och inte gå in på IRC eller forum. Det är APSVÅRT jue!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror faktiskt att folk, inklusive mig, skulle tycka det vore bättre om vi kan få veta vad det är tänkt att vi skall göra.

jag kan säga som så, att jag tycker inte det låter så lockande att gå till ett badhus mitt i augusti. så länge man inte är tvingad till alla aktiviteter är det bättre.

För övrigt, så tycker jag faktiskt att ni planerat det bra, trots att jag tycker att hela gruppen skulle få varit med och planerat, men that's history.

Jag är glad över att det faktiskt blir ett IRL och att ni fixat det. så det så.

kram.

Shetani sa...

*kela på*

Jag tycker allt ser megabra ut, och jag tror nog det kommer ordna sig när SHIRL:et väl sätter igång.

Hmm, fast jag kommer inte bada, av rent biologiska orsaker. Jag kan hålla koll på de som inte heller vill bada då? :o

(Och du kan ju titta in på forumet i hemlighet, yo.)

Anonym sa...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»