fredag, juli 14, 2006

Ännu en dag av mat och bak

Jepp nu är det dags att fortsätta baka och sedan att laga färdig all mat tills imorgon dessutom. Jag bakade 6 sorters kakor igår och lyckades bara bränna en plåt. Hoppas det inte blir en till plåt... nu står jag mellan valet och kvalet om jag ska tvinga mig själv till att göra en ny sats av den kakan jag brände (shackrutor) så jag kan bjuda alla på kalaset och inte bara hälften. Fast de har ju 6 andra sorter att vräka i sig, och vi ska ha tårta... det måste väll räcka? Ja försök få ork till att baka om en sorts kakor efter att ni fixat sammanlagt 7 sorters kakor på två dagar.

Jag är lite orolig för mina kläder, mamma satt och sydde hela dagen igår och blev bara klar med sin kjol, visserligen är mönsteranpassningen det svåraste och det är klart men... ja lite orolig börjar jag ju bli här med tanke på att hon antagligen kommer vilja att jag syr en del samtidigt som jag måste fortsätta baka och följa med och handla och sedan laga maten och fixa lapp till pris och weeiii mycket att göra. Jag är sjukt lugn faktiskt, men det är för att jag har lite koll på allt ändå. Eller det är vad jag tror.

Jag har också fått se en smått galen katt, jepp Snape, som ätit kakdeg. Hon tycker det är hur gott som helst. Jag gick iväg två minuter och kom på henne med att sitta med nosen och slicka i sig den som var kvar i bunken. Det är väll okey sålänge det inte är bakpulver eller potatismjöl eller något annat i degen som kan sätta hennes mage i gungling.

4 kommentarer:

Shetani sa...

Ooooh, kakor. :o Nu blev jag sugen på att baka... >.<

Happiness, stavas det, förresten. *påpeka lite fint och hoppar undan från eventuella flygande stekpannor*

Angfiel sa...

*kastar en stekpanna lite lamt* Det kan faktiskt stavas på båda sätten.

Shetani sa...

Inte om man vill vara gramatiskt korrekt. :look

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»