tisdag, oktober 23, 2007

Stegräknare

Jag fick en stegräknare igår av mamma efter ganska mycket tjat om att jag ville ha en likadan som henne. Varför vill flickan ha en stegräknare? För att räkna stegen hon tar per dag givetvis, doh! :P Eller så beror det på att hon känner att hon vill tvinga sig själv att ta massor med steg varje dag så att hon motionerar mera och genom det antagligen går ner lite i vikt. (Varför i hela fridens namn började jag prata om mig själv i tredjeperson? hjälp.) Idag klockan 11.53 från att varit uppe sen 08.17 och tog på mig stegräknaren vid 08.30... dvs jag har haft den på i 3 timmar och 23 minuter så har jag gått 1262 steg. Det ni! Nu ska man visserligen gå 10000 steg om dagen och ska man se det så har jag en del kvar hum hum men mitt mål är faktiskt bara 5000 såhär i början. Inser jag att det är mesigt lite så höjs gränsen men jag ska inte ta ut mig i förhand. Bah! Det är ingen undanflykt utan det är ett tänk jag måste ha för att inte gå träningsfreak. Jag gick på gym sex dagar i veckan i tre månader ett tag så jag ville gå ner i vikt, vad gjorde jag? Gick inte ner alls i vikt utan blev sjuk och svag i hela kroppen. Ingen bra idé alls det. Jag tycker om att träna och jag vill att saker ska gå fort.. so sue me. Nu ska jag återgå till hemtentan som ska skickas in imorgon och så ska jag ha lite lunch i mig, då får jag gå omkring lite i lägenheten mer woho ;) Peace out!

Inga kommentarer: