måndag, oktober 08, 2007

Ibland så händer det...

... att man blir attackerad av ett svärd och förlorar HP poäng. Pratar jag om rollspel? Nope ett äkta svärd som råkade ramla ner över mig, Stina och Niklas och drog av både HP på mig och Niklas. Dvs deras svärd på något lustigt sätt ramlade ner på oss, skar mig i handen och lyckades träffa Niklas i pannan. Nu blev det inte så farligt och som tur var så träffade den inte någon av katterna.

Det var därför jag var där, jag hjälpte Niklas och Stina med fem små 4 veckors kattungar som hennes lillasyster hittat som de ska ta hand om. Matade sötnosarna med mjölkersättning och gosade på de pipande minimonstren. Fyra döpta hitills. Vi har Bönan (tjock äventyrare), Jamis Joplin (smal och sidekick till Bönan), Jim Morrhårisson (långhårigare än de andra och ganska tyst) och nu kommer jag inte ihåg den fjärdes namn bara för det men han var gråare än de andra. Den femte fick inte något namn än. Dock är det väääldigt svårt att hålla koll på vilka de är eftersom de alla praktiskt taget ser likadan ut. Svarta och små. Det är tur att en är lite gråare, en har lite längre päls, en är smalare, en är tjockare... sen har vi den lilla normala utan namn. Ibland är det inte bra att vara normal. Jag lär komma med uppdateringar eftersom jag kommer gå dit imorgon och sen på onsdag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoho kattisarna är så fina, så fina. Just nu är du hemma hos oss och matar dem, till och med. Hoppas att de är snälla mot dig, och jag hoppas framför allt att Fatima inte beter sig illa. Hon är okej med katterna nu. Ibland. Imorse var hon det iaf... Men, man kan aldrig så noga veta med henne ;(

Förlåt för svärdningen btw. Jag är fortfarande konfunderad över hur den lyckades trilla ner på det viset.

Anonym sa...

Den gråare heter f.ö. Immanuel Katt (för de som läser den här kommentaren: ja, det är en referens till den tyske etikfilosofen)