fredag, oktober 13, 2006

En ettrig liten dam


"Det är en ettrig liten dam du har där" är det första veterinären säger när jag får komma in i rummet. Jag får genast bilder av Snape som bits och morrar ifrån för att hon helt enkelt inte vill alls. That's my girl! :P Allt hade gått bra och nu ligger hon i min säng här och myser. Fast hon är inte alls drogad som alla sagt att hon skulle vara, hon har ju till och med börjat busa lite smått. Fast det kan ju bero på att hon är ganska livlig av sig i vanliga fall.

Hon tycker inte alls om tejpen som hon fått på örat föratt hålla färgen som ska gå in i tatueringen på plats. Den vill hon klia av sig men hon verkar förstå att den ska sita där för när jag säger "nej Snape inte klia" så slutar hon direkt. Ganska konstigt att just det väljer hon att lyssna på när hon ignorerar så mycket annat. Hon får inte klia sig i såret och hon får inte slicka för mycket heller, jag får hålla ett vaksamt öga över henne så att det inte blir så att hon slickar för mycket för det gör hon redan. Eller hon slickar inte för mycket redan men bara det att hon slickar sig borde ju tyda på att jag måste hålla ett öga på henne. Ska ge henne mat lite senare ikväll och se om hon vill ha.

Min sötnos! Hon är åsnecoolast!

Inga kommentarer: